Modern Pedagógusok Blogja

Egy új ötlet kell, vagy egy alkalmazás? Jó helyen jársz!

2016. jan 05.

Partnerek lettünk - Modern Iskola

írta: Tóth Norbert
Partnerek lettünk - Modern Iskola

milogo.jpg

A Modern Iskola megújul, ami azt is jelenti, hogy elindítanak egy blogfigyelő szekciót is, ez olyan rovatot, ahol gyakorló pedagógusok által vezetett blogok nagyszerű bejegyzéseit gyűjtik össze naprakészen!

Aki esetleg eddig nem látogatta volna hazánk legnagyobb oktatási portálját annak most kigyűjtöttem eddig ott megjelent munkáimat:

 

Kalandjáték PowePoint-ban: http://moderniskola.hu/microsoft/matek-helyett-kalandjatek-alsosoknak-ms-powerpointbanx

Online felmérések: http://moderniskola.hu/cikk/online-felmeresek-alsoban-ms-onedrive-val-x

Készítsük el az osztály dalát: http://moderniskola.hu/microsoft/keszitsuk-el-osztaly-dalat-songsmith-ms-tolx

Sway Hello!: ...

Tovább Szólj hozzá

microsoft oktatás online innováció modern mi iskola legjobb tóth pedagógia pedagógus tanító tóth norbert ikt power point gamification jó gyakorlat modern iskola

2014. dec 27.

Hogyan keltsük életre a tankönyvet

írta: Tóth Norbert
Hogyan keltsük életre a tankönyvet

Biztosan van mindenkinek ismerete a kiterjesztett valóságról. Az okostelefonok elterjedésével egy olyan eszköz került az emberek kezébe amely képes az ilyen kódon elhelyezett információkat feldolgozni. Most én mutatok egy alkalmazást amely segítségével saját magunk készíthetünk tartalmakat.

 

Nézzünk egy két gyakorlati ötletet. 

Én a létrehozott aurasma fiók felhasználói nevét és jelszavát a táblára fölírtam. Az adatokkal a tanulók is be tudnak lépni, tartalmakat létrehozni és az általam elkészített tartalmakat megnézni.

Kincskeresés: a teremben néhány tárgyon elhelyezünk virtuális cetliket, az elsőt mondjuk a táblára:) amelyen utalások vannak a következő titkos cetli helyére.

Házi feladat: A tankönyv ...

Tovább Szólj hozzá

oktatás online modern iskola tóth norbert pedagógia tóth norbert napközi ikt kiterjesztett gamification heartstone aurasma VALÓSÁG

2014. okt 21.

Redmenta, hiánypótlás magyarul

írta: Tóth Norbert
Redmenta, hiánypótlás magyarul

redmenta1.png

Aki ide téved az biztosan használ mindenféle online oldalt, akár feladatkészítésre, akár interaktív feladatok gyártására, akármire. Én magam az Excel kérdőíveket, és a Socrative.com-ot használom erre a célra. Nyitott vagyok minden újdonságra egyébként, így örömmel láttam hogy létezik ez a Redmenta. Néhány napig nem is foglalkoztam vele.

Redmenta ugyan miféle okosság lehet ez?

Aztán megnéztem tüzetesebben is! Kedves kollégák, igen, hasznos oldal. Hogy miért? Mert magyarul van, és mindent tud amit például a Socrative.com-tól elvárok. És a legfontosabb! Mindezt magyar nyelven teszi!

A felületet még kicsit szokni kell, de meg kell hagyni elég ízlésere sikerült. Félreértés ne essék, a fejlesztők nem fizettek nekem hogy ...

Tovább Szólj hozzá

nem oktatás online modern iskola tóth focista norbert pedagógia tóth norbert napközi ikt gamification heartstone redmenta

2014. sze 28.

Heartstone napköziben

írta: Tóth Norbert
Heartstone napköziben

A legjobb szerintem az aktuális trendet meglovagolni, és annak segítségével tanítani. Hogy mire gondolok? Néhány éve az Angry Birds volt a minden, a csapból is az folyt, természetesen a gyerekeknél, de biztos mindannyian találkoztunk vele. Én matematika órára vittem, kivonást tanítani. És bejött!

Azt gondolom hogy nem lehet elmenni semmilyen lehetőség mellett ami egy pici lehetőséget rejt.

Hearthstone_Screenshot_9.28.2014.13.06.26.png

Így jött a Heartstone is. A gyerekek beszélgettek róla. Én pedig otthon kipróbáltam ezt az ingyenes kártyajátékot. Most volt hír, hogy 20 millióan játszák.

Hogy miről is szól? Egy egyszerű kártyajáték. Minden lapnak vannak értékei, általában mindenféle szörnyek vannak rajta, aki ismerős a World of Warcraft világában, azoknak ismerősek ...

Tovább Szólj hozzá

oktatás modern iskola tóth norbert pedagógia napközi ikt gamification heartstone

2014. sze 21.

Koncentráció, figyelem fejlesztés!

írta: Tóth Norbert
Koncentráció, figyelem fejlesztés!

Nagyon sokszor előfordul hogy a gyermekek nem tudnak figyelni. Láttuk már ugye? Van olyan is ,hogy nem képes koncentrálni a feladatokra, vagy a hallottakra. Hogyan lehetne ezen segíteni? Hogyan lehetne azon gyermekeknek segíteni akik figyelemzavarban szenvednek?

Gondolkodtam hogy mi az ami a gyermekek figyelmét nagyon leköti. Hosszas gondolkodásom, mely nem tartott tovább két percnél, rájöttem a megoldásra. A játékok, a videojátékok, ez lesz a kulcs. A játékok mesterei a jutalmazásnak, a jól megválasztott játékokkal reflexeinket, koncentrációnkat vadászpilóta szintre fejleszthetjük. 

Gondoltam egy merészet, és választottam egy autós játékot.

A Burnout Paradise egy olyan autóversenyzős játék amely olyan gyors tempót diktál, amely ...

Tovább Szólj hozzá

2014. sze 10.

Classdojo, Gamification kezdőknek

írta: Tóth Norbert
Classdojo, Gamification kezdőknek

Classdojo

Sokat próbálkoztam a gyerekeknek achivement rendszer szerinti értékeléseket adni,de mindig volt valami ami miatt az addig alkotott rendszer becsődölt. Hol azért mert elveszett, hol azért mert nem volt elég szép, hol azért mert az órán kívül értelmét vesztette. De most! Most megtaláltam a tökéletes rendszert! Igaz nem én találtam meg, a testvérem ajánlotta, aki angol tanár, rögtön írta is nekem hogy ez milyen jó és azonnal próbáljam ki.
De mért is kell mindez? Az órán sokszor előfordul hogy adunk piros pontot, zöld pontot. Mondjuk hogy írj a füzetbe egy pirosat. A füzet elvész, a lap kiszakad, betelik. Kellett egy olyan felület amire azonnal tudok értékelni, amit a gyerekek bármikor meg tudnak nézni. 
...
Tovább Szólj hozzá

2014. sze 10.

Classcraft, csináljunk szerepjátékot az iskolából!

írta: Tóth Norbert
Classcraft, csináljunk szerepjátékot az iskolából!


Névtelen.jpg

Én úgy látom a gyerekeket már nem n agyon izgatja az érdemjegy, a piros pont, a matrica. Számukra már nem feltétlen érték az amit mi általában használunk jutalmazás, vagy elmarasztalásként.

A mai tanulók rengeteg internetes, és egyéb játékkal játszanak, amiben nem piros pont a jutalom.

Én úgy gondoltam néhány éve hogy változtatok az értékelés menetén, módján, hiszen fontosnak tartom hogy a tanulók azonnali visszajelzést kapjanak akár egy helyes válasz esetén is.

Így jött képbe először a www.classdojo.com, majd végül rátaláltam a Classcraft-ra.

 Az oldal segítségével egy kalandjátékra invitálhatjuk a gyermekeket. 

Mindenki választhat magának egy karaktert, ami lehet varászló, gyógyító, illetve harcos. 

karakter.png

...

Tovább Szólj hozzá